אשכול אקדמי ללימודי ניהול מוצר - מחזור ב'

   Product Management 

תוכנית לימודים חדשנית ללא עלות המציעה שילוב לימודי תואר ראשון עם לימודים יישומיים בניהול מוצר

ובכך נותנת הזדמנות להשתלב בעולם ההייטק ובחברות עתירות ידע.

תוכנית ייחודית לאוניברסיטת בר-אילן בשיתוף פורום חברות הצמיחה בו משתתפות חברות ההייטק המובילות במשק ביניהם:

 Wix, Fiverr, Monday, Similarweb, IronSource, Jfrog, Cyberark, Taboola, Walkme, etoro  ועוד.

התוכנית מיועדת לסטודנטים מצטיינים מכל התחומים בשנה ג' ומעלה בתואר ראשון + תואר שני וללא עלות נוספת לתואר!

תחילת התוכנית בסמסטר א' בשנת הלימודים תשפ"ה - 31.10.24

 

להגשת מועמדות לחץ כאן 

 

להגשת מועמדות | מהו ניהול מוצר | הכשרה | תנאי קבלה | סגל הוראה | תוכנית הלימודים | הכרה בנקודות זכות

תאריך פתיחת תוכנית הלימודים 
מחזור אוקטובר 2024 : יום חמישי  כ"ט תשרי תשפ"ה, 31 באוקטובר 2024

ימי הלימוד
הקורסים ילמדו בימי חמישי בשעות 17:00-09:00

משך הלימודים
שלושה סמסטרים רצופים ( סמסטר א' + סמסטר ב' + סמסטר קיץ )

מהו ניהול מוצר?

ניהול מוצר הוא אחד התהליכים המרכזיים בכל ארגון המייצר מוצרים ופתרונות. התהליך מאפשר ראיה הוליסטית של מחזור חיי המוצר וכולל את שלב הרעיון, הבחינה העסקית, הגדרת הבעיה, דרישות וצרכים, חקר מרחב הבעיה, בניית אסטרטגיה תוך תרגום לפתרון מוצרי, פיתוח הפתרון, השקת המוצר וכן היציאה לשוק. בעולם המוצר, יציאה לשוק איננה השלב הסופי אלא רק ההתחלה - המשוב (פידבק) מהלקוחות ישמש כבסיס להמשך התפתחות המוצר ושיפור יכולותיו.

כיום, ניהול מוצר הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בחברות הייטק. הביקוש למקצוע מנהל מוצר קיים גם בחברות שהן לא בתחום ההיי-טק אך מבינות את הצורך בפעילות ובעלי תפקיד בתחום. התפקיד מצריך יכולות הובלה, ידע טכנולוגי, חשיבה עסקית ואחריות רבה. האשכול האקדמי בניהול המוצר המוצג כאן יספק ידע וכלים לניהול מוצר עבור מנהלי מוצר בחברות עתירות ידע ברמות תפקיד שונות.

התנסות מעשית והכשרה לשוק העבודה 

תלמידי האשכול ירכשו לצד הידע האקדמי, ניסיון פרקטי בניהול ופיתוח מוצר. הם יידרשו לעבוד על פרויקט מתגלגל העוסק בפיתוח מוצר ובנוסף יתרגלו את התהליך גם על מוצר שלהם או של החברה בה הם עובדים. התלמידים יתאמנו בסדנאות, בתרגילים ופרזנטציות בכיתה. התרגולים יכללו את התחנות המרכזיות בחיי מוצר, על פי מהלך המתודולוגיה: ניתוח שוק, הגדרת בעיה, תוכנית עסקית, ניתוח תחרות, דרישות שוק, דרישות מוצר, תכנית השקה ועוד. לכל יחידת לימוד באשכול יהיו מטלות ייחודיות לה, כאשר לסיכום אשכול הלימוד כולו יושלם פרויקט אינטגרטיבי הכולל פרויקט גמר המסכם את מחזור חיי המוצר כולו.
התוכנית מהווה תהליך הכשרתי מיטבי למעוניינים להשתלב בתעשיית ההייטק בתפקידי ניהול מוצר.

תנאי קבלה ותהליך המיון 

המחזור השני של אשכול הלימוד יהיה פתוח לתלמידי בר-אילן החל משנתם השנייה בתואר הראשון.
השתתפות באשכול האקדמי כפופה להצלחה בתהליך של סינון ובדיקת התאמה. 

בשלב I – המועמדים יענו על שאלון מקוון למועמד אליו יצרפו קורות חיים וגיליון ציונים מהשנה האחרונה.

בשלב II – המועמדים שיעברו את השלב הראשון, יזומנו לראיון קצר (15 דק).

לאחר הריאיון תתכנס ועדת המיון ויבחרו 30 משתתפי התוכנית – מחזור ב.

הממדים שיבחנו לאורך תהליך המיון:

  1. מצוינות בלימודים - ממוצע ציונים 90 ומעלה במדעי האדם (יהדות, רוח, חברה, משפטים ולימודים בינתחומיים) וממוצע 85 ומעלה במדעים מדוייקים.
  2. עמידה בדרישות הסף : רמת אנגלית דבורה המאפשרת שיח + השלמת שני קורסי הקדם במהלך התוכנית.
  3. מוטיבציה
  4. מיומנויות עוצמה חיוניות כדוגמת יכולת עבודה בצוות, תקשורת בין אישית, חשיבה יצירתית ויכולת עמידה בכישלון
  5. חשיבה "מוצרית"

להגשת טופס מועמדות לחץ כאן

סגל ההוראה 

מרכז אקדמי: ד"ר אבי טילמן 

מרכז מקצועי: מר ערן שחם 

סגל ההוראה מורכב מטובי המרצים לצד מומחים מתעשיית ההייטק ביניהם מנהלי מוצר בכירים בתעשייה:

מר רפאל לאופר Product Wizard at Wix.com

מר ראובן שארווין  VP Product at Wix.com 

מר סיימון רייזמן  VP Product at SimilarWeb

מר אורי יצחקי  VP Product at AppsFlyer

בנוסף, את התוכנית תלווה ועדת מומחים של נציגי פורום חברות הצמיחה אשר תבחן בזמן אמת את תכני החטיבה, ותאפשר שמירה על הסטנדרטים האקדמיים הגבוהים לצד הרלוונטיות לתעשייה.

מה לומדים? 

האשכול מורכב מחמישה קורסים ולצידם הרצאות אורח, סדנאות, פרקטיקום ופרויקט מסכם:

  • Product Management Fundamentals
  • Research for product managers
  • Building Product Solution
  • Delivering Product Solutions
  • Final Project

.(python) בנוסף נדרש מכל סטודנט בתוכנית להשלים שני קורסי מבוא : קורס מבוא לניהול מערכות מידע (למנהלי מוצר) וקורס מבוא לתכנות בסיסי

בהתאם, להלן התפלגות שעות הלימוד והשעות הסימסטריאליות באשכול:

היחידה

שעות

ש"ס

מבוא לניהול מערכות מידע  - דרישה מקדימה

39

3

מבוא לתכנות בסיסי  - דרישה מקדימה

39

3

Product Management Fundamentals

52

4

Research for Product Managers

52

4

Building Product Solutions

39

3

Delivering Product Solutions

39

3

פרויקט גמר

39

3

סה"כ

299

23

 

מטרת האשכול היא להעמיק את ההיכרות של התלמידים עם תחומי הידע הנדרשים לניהול מוצר ולשפר את המיומנויות והכישורים הרלוונטיים למקצוע. התוכנית תשים דגש על הקניית מתודולוגיות עדכניות להבנת השוק, ניתוח דרישות, תמיכה בתהליך הפיתוח והכנת תהליך השקת המוצר המתבססים על מחקר אקדמי.

במסגרת התוכנית, יעסקו התלמידים במגוון ההיבטים של עולם המוצר, והכל בליווי של צוות אקדמי מן השורה הראשונה לצד מבנה האשכול המקנה לתלמידים הזדמנות יוצאת דופן לרפלקציה אקדמית לצד התנסות מעשית. 

התוכנית כוללת השתתפות באירועים, ימי חקר משותפים, סדנאות ומפגשים עם התעשייה אשר מרכיבים יחד את התוכנית כולה. השתתפות פעילה בקורסים כמו גם באירועים השונים הם חלק מהמחויבות אשר תלמידי התוכנית לוקחים על עצמם והם נדרשים כדי להשלים את התוכנית בהצלחה.

הכרה בנקודות זכות אקדמיות 

*הכרה בנקודות זכות אקדמיות משתנה מפקולטה לפקולטה ולכן יש לברר באופן פרטני את הזכאות להכרה. 

לטבלת הכרה בפטור לפי מחלקות לחץ כאן

 בהצלחה למועמדים!

לפרטים נוספים ניתן לפנות במייל :

malam.rishum@biu.ac.il

או בטלפון 03-7384747